Ako na reklamu v hotelierstve

10.09.2018

 

S prekvitajúcim turistickým ruchom sú z roka na rok spokojnejší aj majitelia hotelov a penziónov. Nečudo, veď Slovensko toho ponúka veľa. My vám teraz predstavíme najlepšie spôsoby, ako zviditeľniť svoj hotel a ako sa s minimálnou námahou vo svojom odbore posunúť o úroveň vyššie.

 

Reklama v hotelierstve

 

Spriateľte sa s vyhľadávačom Google

Dnes už sa nedá spoľahnúť na to, že „máme pekné izby a nízke ceny, tak k nám hostia prídu sami“. Reklama, presnejšie dobrá reklama, je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. S tým si najlepšie poradí online marketing. Aktuálne mu kraľuje  Google a jeho šikovné algoritmy. Zvoľte si platenú alebo neplatenú možnosť reklamy a inzerujte, tvorte kvalitný obsah a opäť inzerujte… To isté zopakujte na sociálnych sieťach. Práve ste si povzdychli, že je to zaujímavé, no nie vaša parketa? Začnite od základov, t.j. kvalitnou webstránkou so spoľahlivým rezervačným systémom. Kto dnes nie je na webe, akoby ani neexistoval. U nás sa riadime heslom „Kto chce kam, pomôžme mu tam.“ (Nielen) krásne weby to je naše.

 

Aby dress code nebol nuda

Čo majú spoločné úspešné hotely a reštaurácie? Okrem spokojných zákazníkov je to jednotnosť v brandingu. Už ste počuli, že ak chcete pôsobiť seriózne, musíte tak najskôr vyzerať? Preto je na mieste zaviesť rovnaký dress code pre všetkých zamestnancov – od upratovačky po manažérov. Samozrejme s obrandovaním na správnych miestach. Výšivky alebo nažehľovačky na košeliach, zásterách, šatkách či kravatách sú dnes u vašej konkurencie bežnou praxou.

 

Reklama v hotelierstve

 

Logo by vám rozhodne nemalo chýbať ani na uterákoch, županoch, papučiach, obliečkach, obrúskoch či na rohožkách pred dverami do každej izby. Podľa počtu hviezdičiek sa očakáva aj vlastný hotelový šampón, sprchovací gél a mydlo, ktoré tiež ponúkajú priestor kde využiť svoj brand.

 

Reklama v hotelierstve

 

Papier znesie veľa… dobrej reklamy

Žiadne podnikanie na úrovni sa nezaobíde bez reprezentatívnych vizitiek či vlastného hlavičkového papiera. V oblasti hotelierstva sa zoznam tlačovín rozrastá na rôzne brožúry, kartičky, visačky pre zamestnancov a v prípade hotelovej reštaurácie [PS1] či kaviarne aj na jedálne a nápojové lístky. Táto časť podniku by mala byť samozrejme vhodne označená.

 

Reklama v hotelierstve

 

Apropo, správne označenie priestorov by malo začínať už na recepcii. Prvé, čo vaši hostia uvidia, by mala byť usmiata recepčná a za ňou na stene vkusne a zaujímavo použité vaše logo alebo názov hotela, napr. formou 3D loga alebo podsvietenej reklamy. Nejde primárne o vyvolanie wau efektu, skôr o zapamätanie si vás. Ľudia si po čase nespomenú, koľko u vás zaplatili, ale zostane im spomienka na to, čo videli a ako sa u vás cítili. To je zároveň recept na pravidelne sa vracajúcich klientov. Keď to navyše spojíte s našimi skúsenosťami, úspech vás nemôže minúť.