Na čo nezabudnúť v marketingu v roku 2020

07.01.2020

1. Obsah je kráľ. Naozaj!?

Z každej strany sa na nás valí fráza „Obsah je kráľ.“ Niekedy mám pocit, že je táto veta vyslovene zneužívaná.

Obsah, kvalitný obsah, je skutočne dôležitý, no nie je všetkým. Stále však platí, že 100%-ne by mal byť súčasťou 99% obchodných stratégií (ak ešte nie je).

Obsah otvára dvere, buduje dôveryhodnosť, zvyšuje hodnotenie, vytvára názory a prezentuje vedomosti. Aj keď mnoho ľudí potrebuje základné informácie v priebehu niekoľkých sekúnd (tí preferujú video, nie texty), stále existujú ľudia, ktorí hľadajú detailné informácie. Takýto obsah priťahuje ľudí na webové stránky. Čím viac obsahu, tým lepšie – pokiaľ je relevantný a kvalitný.

Základné pravidlo: Nepíšte obsah kvôli obsahu, ale vždy pridajte hodnotu.

 

2. Zapojte zamestnancov.

Aj oni sú nositeľmi vašej značky.

Zamestnanci sú v skutočnosti naším najväčším prínosom, pokiaľ ide o marketing a získanie väčšieho dosahu a publika. Ľudia prirodzene dôverujú slovu inej osoby, priateľa či známeho a ústne odporúčanie je jedným z najvplyvnejších marketingových nástrojov.

Ak napr. zamestnanec zdieľa obsah vašej spoločnosti na svojich sociálnych sieťach, rozširuje dosah príspevkov, zvyšuje okruh potenciálnych zákazníkov, informuje o vašich službách širšie publikum a  zvyšuje dôveru medzi zamestnancami.

Poznámka: Viete, čo a ako hovorí váš zamestnanec o vašej firme, keď pri tom nieste?

 

3. Video (pre mobil).

Video reklama je digitálnym trendom už roky a inak to nebude ani v roku 2020. Jej potenciál stále rastie, najmä pokiaľ ide o pozeranie videí cez mobil. Sme generáciou „na jeden klik“ a hľadáme čoraz pohodlnejšie spôsoby vnímania obsahu. Nosíme slúchadlá, pozeráme sa na displeje mobilov a nech sme kdekoľvek, informácie chceme rýchlo a  bez toho, aby sme sa museli sústrediť dlhšie ako je nevyhnutné. Na čítanie dlhých textov mnohým „nezostáva čas“.

Preto je video tak pútavé. Nemusí byť dlhé, nemusí obsahovať profesionálne filmové zábery, potrebuje upútať na pár sekúnd. Keď je video premyslené a má pravdu, predáva a otvára komunikáciu medzi značkou a divákom/klientom.

Keď video, tak „živé“.

Aktuálne trendy menia umiestnenie videa viac do formy streamovaného/živého videa (napr. záznam z eventu). Podľa prieskumov sledovatelia pozerajú živé videá až 3 x dlhšie ako iný typ videí. Je čas brať streamovanie a live video reklamy vážne.

 

marketing4. Máte čo povedať? Tvorte podcasty.

Začať je jednoduché. Stačí vám nápad, dobrá téma, nepotrebujete ani špeciálnu techniku. Nahrávať môžete aj na záznamník v mobile, zvukový záznam na začiatku a na konci ustrihnúť a uverejniť ho na vašom webe a Spotify. Verte mi, že pri vašich prvých videách sa nikto nebude sťažovať na kvalitu zvuku.

Pokiaľ sa vám podcasty rozbehnú na plné obrátky, štúdiový mikrofón, odhlučňovací panel na stenu a podobné vychytávky si dokúpite neskôr. Rovnako vyšperkujete zvukovú post-produkciu a vyhotovíte si znelku. Jednoducho sa do toho pustite a na základe spätnej väzby od prvých poslucháčov, kolegov, kamarátov môžete obsah a formu podcastov vylepšovať.

Výhodou podcastov je, že do nich zmestíte obsah, ktorý sa nikam inam nevojde (maximálne tak, do blogu, ale dlhý blogový príspevok by nikto nečítal). Je to formát, kde môžete povedať oveľa viac, ako na sociálnych sieťach. A s nulovými nákladmi.

Vaše podcasty môžete zdieľať priamo na svojej web stránke a na platformách ako Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Youtube ai.

 

5. Obsah vygenerovaný spokojným užívateľom vs. influenceri.

Kto by nemal rád reklamu zdarma? Zákazníci zdieľajúci recenzie, príspevky, fotografie svojich (vašich) obľúbených produktov a služieb a tým zvyšujú autentickosť značky. Ak sa značka nepovažuje za dôveryhodnú alebo má množstvo zlých recenzií od zákazníkov, ani najdrahšia reklama to nezachráni.

Zatiaľ čo marketing influencerov je vynikajúci a môže skutočne zvýšiť povedomie o značke, má tiež svoje úskalia. Platení influenceri teraz označujú obsah pomocou #AD alebo #Ambassador, aby ukázali, že za propagáciu dostali odmenu. Navyše mnoho influencerov s veľkým dosahom propaguje obrovské množstvo rôznorodých produktov a služieb, častokrát podobného charakteru.

Ak ste sa rozhodli nájsť si svojho influencera, odporúčame skôr influencerov s menším počtom  sledovateľov – tí danému influencerovi viac dôverujú, čo prináša mnohokrát väčší efekt. Ako je to možné? Takáto propagácia je dôveryhodnejšia a viac cielená podľa záujmov sledovateľov.

Využívajte viacero platforiem. Prečo sa uskromniť len na jeden komunikačný kanál, keď ich môžeme využiť rovno niekoľko a zvyšovať tak výrazne náš dosah? Čo tak mať napr. jedného influencera na instagrame a druhého na youtube?

 

6. Rýchlosť stránky.

To nie je trend, ale nutná súčasť vašej marketingovej stratégie. Ak vaše webové stránky nemajú rýchlosť načítania, ktorú zákazníci očakávajú, opustia web bez toho, aby si ho pozreli. A vy prichádzate o predaje.

Skontrolujte si výkonnosť webovej stránky, množstvo času, ktorý je potrebný na načítanie súborov, zohľadníte rýchlosť, akou môže zákazník prehľadávať informácie a pohybovať sa po vašej webovej stránke. Porozprávajte sa so svojou agentúrou o tom, ako rýchlo web v súčasnosti funguje, aké sú jeho slabé miesta a ako by sa dal vylepšiť.

 

7. Zamerajte sa na hlasové vyhľadávanie.

Používate hlasové vyhľadávanie? Nie ste sami.

Ako je na tom Váš web? Spravte si majú skúšku a skúste si vyhľadať vlastný web podľa kľúčových slov a oblasti, v ktorej pôsobíte. Ste tam?

marketing 1

8. Analyzujte štatistiky a dáta.

Viete, čo zaujíma vaše publikum? Alebo to len tušíte…

Plánovanie a tvorba obsahu majú vychádzať z dát. Iba tie vám jednoznačne povedia, čo funguje a čo nie. Preštudujte ich už pred tvorbou obsahovej stratégie, nielen pri jej vyhodnotení.

Web stránka, ale aj všetky kanály, ktorými šírite obsah – ich analýza a správne vyhodnotenie vedie k tvorbe novej fungujúcej stratégie.

Máte to? Venujte sa predovšetkým kanálom, ktoré vám najviac fungujú a posilnite oblasti, ktoré Vám prinášajú najväčší zisk.

Veľa úspechov v roku 2020 vám praje tím Complete reklama