11 pravidiel dobrej vizitky

28.11.2016

Ako by mala vyzerať dobrá firemná vizitka a čo by na nej rozhodne nemalo chýbať?

Vizitkou dotvárate obraz o vás a vašej spoločnosti. Jej úlohou je informovať, predovšetkým však zaujať a zanechať dobrý dojem. Pekných vizitiek je mnoho, výnimočných a nezabudnuteľných už menej. Rozložte si na stôl vizitky vašich obchodných partnerov a ľahko zistíte, ktorá vás zaujme a čím.

Čím môže firemná vizitka vyniknúť?

Na prvý pohľad najmä atraktívnym dizajnom/grafikou, aby si ju ľudia vybrali spomedzi ďalších vizitiek. Musí mať nápad, ktorý korešponduje s predmetom vášho podnikania. A v neposlednom rade musí mať jasné, výrazné a príťažlivé farby.

 

Základné pravidlá dobrej vizitky:

  1. Najlepšie je používať štandardný rozmer vizitky (50×90mm), aby sa zmestila do bežného vizitkára. V opačnom prípade môže vaša vizitka skončiť v koši len preto, že si ju obchodný partner nemá kam odložiť.
  2. Dominantou vizitky by malo byť logo spoločnosti. Je to vaše poznávacie znamenie. Všetci zamestnanci v spoločnosti majú mať rovnaký vizuál vizitky jasne stanovený vo vašom design manuále.
  3. Vizitka musí obsahovať všetky kontaktné údaje. V prvom rade názov spoločnosti, vaše meno a priezvisko (priezvisko je možné napísať veľkými písmenami, aby ste ho odlíšili od krstného mena a vyhli sa prípadnej zámene). Ak máte viac priezvisk, nemusia sa tam zmestiť všetky. Uveďte iba to priezvisko, ktoré najviac používate.
  4. Po mene nasleduje funkcia, napísaná menším písmom ako meno, aby vaši partneri vedeli, z akej pozície s nimi komunikujete.
  5. Telefónne číslo a ďalšie údaje uvádzajte vo formáte používanom na Slovensku. Ak sú vaši zákazníci a partneri výlučne zo Slovenska, je zbytočné uvádzať medzinárodnú predvoľbu. Ak podnikáte doma aj v zahraničí, zvážte použitie obojstrannej vizitky. Jedna strana s údajmi pre slovenských partnerov a druhá pre zahraničných v danom jazyku a s medzinárodnou predvoľbou pri telefónnom čísle (+421).
  6. Nezabudnite na e-mail a webstránku. Ak podnikáte najmä online (napr. formou e-shopu), www adresa by mala vizitke dominovať.
  7. Pridajte na vizitku slogan, ktorý charakterizuje váš biznis. Pridajte vetu o tom, kto ste, čo robíte, čím sa zaoberá vaša firma či váš internetový obchod. Obzvlášť vtedy, ak z názvu vašej spoločnosti nie je jasné, čomu sa firma venuje. K tomu sa dá využiť krátky riadok na prvej strane vizitky (napr. Complete reklama – reklamná a PR agentúra). Na doplnkový popis činnosti vaše spoločnosti môžete využiť aj zadnú stranu vizitky.
  8. Vyberte si jeden, maximálne dva fonty písma. Množstvo fontov pôsobí chaoticky a neprofesionálne. Výnimkou je len to, ak samotné rôzne fonty tvoria celkový design vizitky.
  9. Nemôžeme zabudnúť na správny výber farieb. Najvhodnejšie je využívať farby z vášho loga. Klienti si spoločnosť podvedome spájajú s farbami pre ňu typickými (predstavte si Coca Colu alebo T-Com). Vizitky by mali byť kontrastné, aby sa písmo dalo ľahko rozoznať od pozadia. Štandardom je čierne/tmavomodré písmo na bielej vizitke. Veľmi efektné je použitie bieleho písma na čiernom podklade, takýto design sa však hodí viac k umeleckým smerom podnikania.
  10. Dôraz treba klásť aj na profesionálnu tlač kvalitnou tlačiarňou na kvalitný papier. Ponuka vizitkových papierov je široká, od lesklých cez matné až po papier s metalickým efektom.
  11. Pokiaľ sa chcete vizitkou skutočne odlíšiť, môžete využiť rôzne špeciálne efekty. Napríklad neštandardný tvar vizitky na prvý pohľad zaujme. Dá sa to dosiahnuť špeciálnou výsekovou formou a budete mať vizitky v tvare vlastného loga alebo produktu. Prípadne vám bude stačiť len zaobliť rohy a vytvoríte tak zaujímavý dojem. Čo sa týka samotného papiera, súčasný trend často nahrádza obyčajný papier kreatívnym papierom s výraznou štruktúrou. Takisto tlač sa zamieňa za razbu, kedy sa texty na vizitku vyrazia prostredníctvom vyrobenej raznice. Zaujímavý je aj parciálny lak, ktorý sa nanesie napr. len na meno alebo logo spoločnosti. Možno ste už dostali vizitky z tvrdého lamina namiesto z papiera. Tieto vizitky sú tvrdé a odolnejšie, zaberajú však veľa miesta a nedajú sa na ne perom dopísať žiadne údaje.

So špeciálnymi efektami odporúčame pracovať vždy opatrne a príliš ich nekombinovať.

 

Spomínané odporúčania platia najmä pre „stredoeurópske vizitky“. Aj tu platí iný kraj – iný mrav. V ázijských krajinách preferujú iný rozmer vizitiek. V Amerike minimalizmus – na vizitke mnohých amerických biznismenov nájdete len logo spoločnosti a webovú adresu s dôrazom na dizajn a špeciálne efekty.

S tvorbou tej správnej vizitky  vám ochotne pomôže náš Jožko, Rasťo, Majka alebo Emma :-)

 

 

Odoberajte novinky z nášho blogu

* indicates required