Vylepšite svoj e-shop

13.06.2018

O výhodách internetových obchodov a o tom, ako by mali vyzerať, sa už popísalo mnoho. Zamerajme sa preto na niečo iné. Objavte s nami šikovné tipy, ako si svoj e-shop vylepšiť, a tým zefektívniť svoje podnikanie.

1. Lepšie stokrát vidieť… a ďalej to už poznáte

Čo je v biznise najdôležitejšie? Predsa vcítiť sa do svojho zákazníka.

Keď niekto navštívi váš e-shop, niečo hľadá, niečo potrebuje, niečo chce kúpiť. Každý váš produkt má svojho potenciálneho majiteľa. Musíte mu ho však priblížiť. Ľudia sú tvory vizuálne. Preto nikdy nepodceňujte silu kvalitnej fotografie. Ideálne sú autorské (vaše vlastné) produktové fotografie. Platí, že čím zložitejší produkt, tým viac fotiek. Nebojte sa natočiť aj video, v ktorom výrobok a všetky jeho funkcie predstavíte v akcii.

Lepšie stokrát vidieť

 

2. Be original

Dobrý popis produktu je to, čo presvedčí aj najváhavejších zákazníkov. Mal by byť dostatočne detailný, nie však nudný. Pútavý, no nie príliš dlhý. Opäť nenechajte nič na náhodu a stavte na originalitu a autenticitu. A keďže online svetu stále kraľuje Google a jeho vyhľadávacie algoritmy, nemali by ste pri písaní podceniť ani dodržiavanie zásad SEO. O tom, aký dôležitý je pre dnešné podnikanie content marketing, píšeme v samostatnom článku.

Be original

 

3. Dobrá recenzia na nezaplatenie

Možnosť pridávania recenzií je ošemetná záležitosť. Niektorí majitelia webstránok a e-shopov sa boja zlého ratingu. Ak ste však so svojim produktom stotožnení a stojíte si za jeho kvalitou, recenzia od spokojného zákazníka nikdy nemôže uškodiť. Najmä dnes, v čase veľkého boomu internetových obchodov, ľudia dajú na úprimné odporúčania. Skúste na ten svoj zaradiť kategóriu „naše odporúčania“ alebo „produkt mesiaca“ s úprimným popisom, prečo by si ho zákazníci mali kúpiť.

TIP: Odmeňte svojich zákazníkov za pozitívne recenzie. Napríklad za päť hviezdičiek z piatich získajú zľavu na nasledujúci nákup alebo darček v konkrétnej hodnote.

Dobrá recenzia na nezaplatenie

 

4. Kto hľadá, nájde

Tiež sa vám stalo, že ste na webstránke hľadali niečo konkrétne, vedeli ste, že to tam niekde je, no nevedeli ste sa k tomu dopátrať? A možnosť vyhľadávania nikde. Ušetrite od týchto nepríjemností svojich zákazníkov. Dajte im možnosť rýchlo a s pomocou pár klikov nájsť to, čo u vás hľadajú. Pri veľkom množstve tovaru by mali byť samozrejmosťou aj filtre podľa ceny, značky, farby, dostupnosti tovaru a pod.

Tento bod síce uvádzame ako posledný, pre vás však musí patriť medzi najdôležitejšie. Je skvelé mať prehľadný e-shop plný skvelých produktov. Profitovať z neho ale nebudete, kým sa nezameriate na zviditeľnenie svojej práce. Poraďte sa, aká forma prezentácie bude pre vás najvhodnejšia. Reklamné a SEO agentúry vám radi pomôžu. Či sa o vás svet dozvie cez televíznu reklamu, billboardy alebo Facebook nie je dôležité. Podstatné je vzbudiť záujem o vaše produkty a dostať sa do povedomia potenciálnych zákazníkov.

Kto hľadá, nájde