7 dôvodov, prečo sa oplatí získať dobrého copywritera

15.02.2017

V súčasnosti sa čoraz viac začína skloňovať slovo copywriting/copywriter. Jedná sa o činnosť, ktorá je veľmi žiadaná a ak sa chce spoločnosť posúvať, mala by s touto funkciou vo svojej firemnej štruktúre počítať.

Copywriting (CP) je tvorivá činnosť, pri ktorej vznikajú reklamné a marketingové texty. Tie majú za úlohu jeden jediný ciel, a to predať produkt. Musia byť preto v zásade veľmi pútavé, zaujímavé a nápadité. Hlavnou úlohou tvorcu textov-copywritera, je vymýšľanie reklamných textov, textov webových stránok, PR článkov, návrhy sloganov či rôznych názvov.  Copywriter má teda jednu jedinú úlohu. Zaujať čitateľa a spropagovať daný produkt. Väčšina copywriterov pôsobí v reklamných a PR agentúrach, no čoraz častejšie sa s ich prácou stretávame aj v iných odvetviach.

Len skutočne dobrý text dokáže predávať

Napísať dobrý text nie je jednoduché a dobrého copywritera spoznáte podľa toho, ako dobre dokáže daný produkt predať. Nemalo by mu teda chýbať chuť pracovať, mal by byť kreatívny, ovládať gramatiku, štylistiku a byť tak trošku odborníkom na reklamu. Mal by poznať produkt o ktorom píše, pretože iba vtedy dokáže naozaj dôveryhodne produkt spropagovať.

Internet vládne svetu. Je preto dôležité, aby bola spoločnosť, ktorá sa snaží zarábať, správne spropagovaná. Aj v tejto oblasti je dôležité mať na to odborníka. Okrem toho, že texty musia byť správne napísané pre čitateľa, musia hovoriť aj rečou internetových vyhľadávačov. Správny copywriter, by mal mať preto vedomosti z optimalizácie pre vyhľadávače tzv. SEO (Search Engine Optimization). Pri písaní takéto textu je dôležité správne si zadefinovať kľúčové slová, ktoré budú vytvorené v texte s odkazom na vašu stánku a váš produkt. Aj napriek tomu, že SEO články sú písané primárne pre vyhľadávače neznamená to, že ho nečítajú aj ľudia. Netreba to preto s odkazmi preháňať, aby text nepôsobil až príliš rušivo.

 

seo copywriting

Aj blogy vedia predávať

Veľmi dobrým spôsobom, ako dostať do povedomia viac informácii o svojom produkte, je blogovanie. Štatistiky ukazujú, že obchodníci, ktorí využívajú bologovanie majú trinásťkrát vyššiu šancu, že sa ich investície vrátia späť ako tí, ktorí blogovanie vôbec nevyužívajú. Mnohé firmy ale na každodenné blogovanie nemajú toľko času, preto môže byť v tejto oblasti veľmi nápomocná práca práve copywritera.

Toto sú hlavné výhody, prečo by ste prácu copywritera rozhodne nemali podceňovať:

  1.  Skúsený copywriter dokáže napísať texty v súlade s vašou marketingovou stratégiou.
  2.  Váš obsah bude napísaný špeciálne pre potreby webu a internetových prehliadačov.
  3.  Texty budú pôsobiť profesionálne a dôveryhodne.
  4.  Zvýšite svoju viditeľnosť v on-line svete, čo je pre podnikanie veľmi dôležité.
  5.  Reklamné texty budú využívať jazyk, ktorý chce spotrebiteľ počuť a ktorý je mu blízky.
  6. Ušetríte váš čas, pretože skúsený copywriter vás odbremení od písania textov.
  7. Samozrejme, budete mať ušetrené peniaze, pretože sa môžete venovať iným činnostiam.

 

 

A na záver jeden citát, ktorý vás presvedčí, že delegovať sa v mnohých prípadoch naozaj oplatí.

„Ak chcete urobiť niekoľko malých vecí správne, urobte si ich sami. Ak chcete robiť veľké veci a mať veľký dopad, naučte sa delegovať.“

John C. Maxwell

 

Odoberajte novinky z nášho blogu

* indicates required