Minimalizmus v dizajne

08.08.2017

Minimalizmus v dizajne je trendom posledných rokov. Je vítanou alternatívou pre zbytočne preplnené webové stránky, plagáty, reklamy a logá. Pre tých, ktorí  nepoznajú tento pojem – koncept minimalizmu sa primárne zaoberá odstránením prebytku a strategickým umiestnením zostávajúcich prvkov.


Výsledkom je upokojujúci, ale zato silný dizajn, ktorý zrozumiteľne sprostredkuje informáciu. Minimalizmus môžete nájsť vo všetkých formách od architektúry, cez módu, až po logo dizajn.

Ak chcete vyťažiť čo najviac z minimalistického dizajnu, či už ide o niečo také malé ako logo alebo veľké ako billboard, nezabudnite použiť správne prvky. Farba, rozloženie, biely priestor, grafika a typografia v minimalizme zohrávajú dôležitú úlohu. Nižšie sa pozrieme na tieto zásady dizajnu a na to, ako spolu súvisia.

 

Minimalistické voľby farieb

V minimalistickom dizajne je výber farieb strategický a množstvo použitých farieb by sa malo udržiavať na minime. Čierna, šedá a biela sú najsilnejšie farby a umožňujú, aby jeden farebný tón  mal väčší dôraz.

Všetky farby sú prijateľné, ak sú správne použité.  Preto väčšina dizajnérov pri minimalistickom dizajne zvolí odvážne a jasné primárne farby.

Farby s najvyšším kontrastom sa však vo všeobecnosti používajú spoločne.

 

Efektívne minimalistické rozmiestnenie

Minimalizmus dizajnu je obzvlášť náročný, pretože každý prvok, s ktorým pracujete, je nevyhnutný. Obsah pre webové stránky a plagáty by mal byť navrhnutý tak, aby si divák mohol nájsť to, čo potrebuje bez veľkého premýšľania. Inými slovami, aby stránka mala význam.

 

white marble business card

 

 

Biely priestor

Negatívny priestor slúži na poskytovanie energie malým častiam informácií, ktoré obklopuje. Čím väčší je prázdny priestor, tým viac energie získava objekt v ňom. Negatívny priestor tiež slúži na štruktúrovanie skupiny prvkov a vytvorenie rovnováhy.

 

Grafika

Použitie obrázkov v minimalizme je veľmi premyslené. Dizajnéri si vyberajú grafiku pre svoju efektívnosť. V minimalistickom prevedení grafiku vtedy, keď má obraz väčšiu výpovednú hodnotu, ako písomná správa. Grafika by sa mala používať šetrne a strategicky a mala by byť relevantná pre danú tému.

 

Minimalizmus vo webe

V posledných desiatich rokoch sa minimalistický dizajn webových stránok stal pomerne trendovým. Bohužiaľ, niektorí dizajnéri nepochopili myšlienku minimalizmu a vytvorili webové stránky bez obsahu, ktoré jednoducho nemajú zmysel. V koreňoch minimalistického hnutia sú však skvelí dizajnéri, ktorí vytvorili úžasné webové stránky, ktoré sa nielen páčia na pohľad, ale sú tiež ľahko navigovateľné. Minimalistický dizajn nie je prakticky ani tematicky možný pre každú webovú stránku. Ale treba ho využiť pre tie webové stránky, pre ktoré sa hodí.

 

Minimalizmus v médiách

Brožúry, obaly a reklamné kampane majú tiež svoj podiel na minimalizme. Mnoho dizajnérov sa rozhodne používať tento efektívny dizajn pre všetko od inzerátu až po plagáty. Dôvodom je efektívnosť rýchleho a čistého prenosu silnej správy. Minimalistické plagáty sú navrhnuté tak, aby použili každý prvok na sprostredkovanie správy. Výsledkom je zvyčajne vizuál, ktorý je nielen funkčný, ale aj esteticky príjemný.

 

Minimalizmus v logách

Minimalizmus v logách je dôležitý koncept, pretože účelom loga je byť ľahko zapamätateľný. Zložitou súčasťou minimalistického loga je vytvoriť dizajn, ktorý je ľahko rozpoznateľný pre spoločnosť, ktorú zastupuje, a zároveň odráža ciele značky.

Minimalistické logá sú často najobľúbenejším typom logo designu, pretože sú natoľko jednoduché, až sú nezabudnuteľné.

 

apple logo

 

 

Zdroj:  justcreative.com, sk.wikipedia.org, fivestarlogo.com, charcoendique.nl

 

 

Odoberajte novinky z nášho blogu

* indicates required